Cookie beleid

Onze site maakt gebruik van essentiële cookies. Deze cookies zijn om puur technische redenen noodzakelijk voor de goede werking ervan. Gezien deze technische verplichting worden cookies geplaatst zodra u onze site bezoekt. Er is geen toestemming voor vereist en er is alleen een informatieplicht van toepassing.

Sylius logo

Privacyverklaring

Rail Facilities hecht bijzonder veel belang aan de bescherming van de privacy met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens. Wij stellen alles in het werk om uw persoonlijke gegevens te verzamelen en te verwerken in overeenstemming met de relevante Belgische en Europese regelgeving, waaronder het Algemeen Reglement inzake Gegevensbescherming (GDPR).

Waar hechten wij belang aan?

Wij zorgen er steeds voor dat de verzamelde en verwerkte persoonsgegevens adequaat, nauwkeurig, relevant en niet bovenmatig zijn in verhouding tot de doeleinden die wij nastreven. We zorgen ervoor dat we in volledige transparantie handelen, met inachtneming van de wettelijke bepalingen en de vertrouwelijkheid, maar ook dat we een passend veiligheidsniveau hanteren. Tot slot garanderen wij het respect voor uw rechten.

Voor wie is deze privacyverklaring bestemd?

Onze privacyverklaring is van toepassing op alle verwerkingen van persoonsgegevens door Rail Facilities. Het geldt voor alle bezoekers van onze website, voor personen die kunnen profiteren van onze voordelen en diensten en ook voor bezoekers van onze gebouwen.

Wie is de verantwoordelijke voor de verwerking van uw gegevens?

Rail Facilities N.V.,
Frankrijkstraat 56-58, 1060 Sint-Gillis, België
Ondernemingsnummer 0403.265.325 – FSMA 016261

U kan de verantwoordelijke van het beheer contacteren via het mailadres railfacilities.info@hr-rail.be Of via post:
Rail Facilities 10-01
Frankrijkstraat 56-58
1060 Brussel

Welke persoonsgegevens worden door Rail Facilities verwerkt?

De verwerkte gegevens zijn gegroepeerd in verschillende categorieën:

  • Identificatiegegevens: waarmee u zich kunt identificeren, zoals uw naam, uw voornaam, uw gebruikersnummer of naam, uw wachtwoord...
  • Contactgegevens: die ons toelaten om met u te communiceren zoals uw telefoonnummer, adres, e-mailadres, ...
  • Verbindingsgegevens: de informatie die wordt verzameld bij het gebruik van de website om dit online hulpmiddel of uw gebruiksgemak te beveiligen, zoals gebruikersnaam, IP-adres, taalvoorkeur, ...
  • Gegevens die u verstrekt via een online formulier of per e-mail: bijvoorbeeld wanneer u voordelen bestelt, wanneer u informatie vraagt voor een lening of verzekering, of wanneer u een lening of verzekering aanvraagt.
  • Uw bestelgegevens: uw aankoopgeschiedenis

Op welke wettelijke basis worden uw persoonsgegevens verwerkt?

Voor de verwerking van uw gegevens baseren wij ons op de volgende rechtsgrondslagen:

  • om één van onze contractuele of precontractuele verplichtingen na te komen
  • om één van onze wettelijke verplichtingen na te komen
  • het nastreven van een legitiem belang van Rail Facilities (altijd in evenwicht met uw eigen belangen)
  • wanneer u uw toestemming heeft gegeven

Voor welke doeleinden verwerken wij uw gegevens?

  • Onze contractuele verplichtingen nakomen bij de aankoop van voordelen en u de gevraagde dienst leveren
  • Om te voldoen aan onze wettelijke verplichtingen als tussenpersoon voor verzekeringen en leningen
  • Het beantwoorden van uw gestelde vragen
  • Promoten van de voordelen die wij u aanbieden
  • Zorgen voor een passend beveiligingsniveau, met name met betrekking tot de opsporing van kwaadwillige of ongeoorloofde activiteiten.

Hoe lang bewaren we uw persoonlijke gegevens?

Uw gegevens worden bewaard:

  • Zolang dat nodig is voor de doeleinden waarvoor ze worden ingezameld en verwerkt.
  • Zolang het relevant is om te voldoen aan onze wettelijke, contractuele en wettelijke verplichtingen en om onze zakelijke en operationele activiteiten uit te voeren.

Deze bewaartermijnen zullen dus variëren:

  • Wij bewaren profielgegevens totdat u besluit deze te verwijderen of totdat u niet langer een potentiële begunstigde bent van onze voordelen en diensten.
  • Als u aankopen heeft gedaan, bewaren wij uw gegevens, inclusief uw profielgegevens, tot 7 jaar na uw laatste transactie.
  • De gegevens van uw verzekeringsaanvragen, die via ons worden ingediend, worden 5 jaar bewaard.

Wie heeft er toegang tot uw gegevens?

Alleen geautoriseerd personeel van Rail Facilities, wiens taken rechtstreeks verband houden met het beheer van uw profiel en uw aanvragen of aankopen, hebben toegang tot uw gegevens.

Worden uw gegevens doorgegeven aan derden?

Het kan zijn dat wij verplicht zijn om uw persoonlijke gegevens door te geven:

  • Als het nodig is voor de levering van de betrokken diensten:
  • In geval van wettelijke verplichting
  • Als u ons uitdrukkelijk toestemming heeft gegeven.

Wij verkopen uw persoonlijke gegevens niet aan derden en passen de Europese regelgeving met betrekking tot de internationale overdracht van persoonlijke gegevens toe. Voor onze IT-infrastructuur werken we samen met een onderaannemer. Deze laatste kan alleen handelen op basis van de instructies die hem door ons zijn gegeven en kan uw gegevens niet voor zijn eigen doeleinden gebruiken. Deze principes zijn vastgelegd in een verwerkingsovereenkomst. De onlinebetalingsdienst, de verzekeringsmaatschappij en de kredietverlener zullen, indien nodig, uw gegevens verwerken, maar doen dit in hun hoedanigheid van verantwoordelijke voor de verwerking. Indien u meer informatie wenst over de manier waarop zij uw gegevens verwerken, nodigen wij u uit om hun privacy beleid te raadplegen op hun respectieve websites.

Wat doen we om uw gegevens te beschermen?

Rail Facilities heeft een aantal maatregelen genomen om de bescherming van persoonsgegevens te waarborgen, zoals onder andere:

  • Het personeel bewust maken van de noodzaak om hun contractuele verplichting tot geheimhouding na te komen.
  • Het beveiligen van de fysieke toegang.
  • Hardware beveiliging
  • Toegangsbeheer
  • Continuïteit van de dienstverlening verzekerd via redundante back-up middelen.

Wat zijn uw rechten en wat moet u doen om ze uit te oefenen?

Toegangsrechten

U heeft recht op toegang tot de persoonlijke gegevens die wij over u hebben. Wij zullen u de gevraagde informatie binnen een maand na ontvangst van uw verzoek verstrekken. Indien nodig kan deze periode met 2 maanden worden verlengd, afhankelijk van de complexiteit en het aantal verzoeken. Wij zullen u dan binnen een maand na ontvangst van de aanvraag op de hoogte brengen van deze verlenging. In geval van herhaalde verzoeken behouden wij ons het recht voor om betaling van een redelijke vergoeding op basis van administratiekosten te vragen.

Recht op verbetering

Indien u vaststelt dat uw persoonsgegevens onjuist of onvolledig zijn, heeft u het recht om te verzoeken dat deze worden gecorrigeerd of aangevuld. In uw verzoek moet duidelijk worden aangegeven welke gegevens moeten worden gewijzigd of aangevuld.

Recht op verwijderen ("recht op vergetelheid")

U heeft het recht om de verwijdering van uw persoonlijke gegevens te verzoeken. U moet de reden van uw verzoek duidelijk aangeven. Dit recht op het verwijderen van gegevens is geen absoluut recht en geldt niet wanneer de verwerking noodzakelijk is om te voldoen aan een wettelijke of contractuele verplichting.

Recht op beperking van de verwerking

U hebt het recht om de beperking van de verwerking van uw gegevens te verkrijgen in de volgende gevallen:

  • U betwist de juistheid van uw gegevens en wij hebben tijd nodig om de juistheid van uw persoonlijke gegevens te controleren;
  • De verwerking is onwettig en u vraagt niet om de verwijdering van uw persoonlijke gegevens, maar om een beperking van het gebruik ervan;

U moet de reden van uw verzoek duidelijk kenbaar maken.

Recht op gegevensdraagbaarheid

U heeft het recht om uw persoonsgegevens die door Rail Facilities worden verwerkt, te ontvangen in een gestructureerd, algemeen gebruikt en machinaal leesbaar formaat. Dit geldt alleen voor gegevens waarvan de verwerking is gebaseerd op toestemming of een contract en op voorwaarde dat de verwerking wordt uitgevoerd met behulp van geautomatiseerde processen. U moet de reden van uw verzoek duidelijk kenbaar maken. In ieder geval blijft het recht op verwijdering van gegevens onaangetast.

Recht van bezwaar

U hebt het recht om te allen tijde, om gerechtvaardigde redenen die verband houden met uw specifieke situatie, bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens, maar alleen als deze verwerking een wettelijke basis heeft in het legitieme belang van Rail Facilities. Er is geen recht van bezwaar voor gegevens die op grond van een contract of wettelijke verplichtingen worden verwerkt. U moet de reden van uw verzoek duidelijk aangeven.

Hoe een aanvraag indienen?

Om één van de bovenstaande verzoeken in te dienen, volstaat het een brief met bewijs van uw identiteit te sturen naar Rail Facilities, 10.04 HR.003 Information Security & Data Protection Office, Frankrijkstraat 85, 1060 Brussel of een e-mail te sturen naar het e-mailadres dataprotection@hr-rail.be. Vergeet niet de gevraagde informatie aan te geven, afhankelijk van het type verzoek.

Recht om een klacht in te dienen

U heeft te allen tijde het recht om een klacht in te dienen bij de toezichthouder als u van mening bent dat de verwerking van uw persoonsgegevens door Rail Facilities in strijd is met de GDPR. Website van de gegevensbeschermingsautoriteit: www.gegevensbeschermingsautoriteit.be. Contactgegevens van de gegevensbeschermingsfunctionaris van Rail-Facilities Uw vragen of verzoeken kunnen aan hem worden gericht:

  • per e-mail naar het adres "dataprotection@hr-rail.be";
  • per post op het volgende postadres:
    Rail Facilities
    10.04 HR.003 Information Security & Data Protection Office
    Frankrijkstraat 85, 1060 Brussel
Disclaimer:

Rail Facilities garandeert geen gelijkwaardige naleving van de privacy bepalingen op websites waarnaar vanaf deze site een link wordt gelegd.